tag:blogger.com,1999:blog-15793551.post257290458605207693..comments2023-07-14T01:19:48.535+02:00Comments on hyperdialog : Ola Alexander Frisk: Den psykotiska konsten och vår bankrutta världUnknownnoreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-15793551.post-90157424804642733862009-02-24T15:58:00.000+01:002009-02-24T15:58:00.000+01:00Jag har inte en susning i första vändan. Kanske at...Jag har inte en susning i första vändan. Kanske att det är så att den anonyma marknaden är ett fenomen i lydnadskulturen.<BR/><BR/>För vi alla är ju både producenter och konsumenter - NU i en gryende förståelsekultur.<BR/><BR/>Lydnadskulturen vill ju ha oss till att bara vara producenter.<BR/><BR/>I sammanhanget. Jag personligen har inte något emot pengar - det är en utmärkt uppfinning som sådan. Men pengar och pengamakt kan användas som terrormedel.<BR/><BR/>Och det är ju dessutom enkelt att förtrycka med hjälp av pengar.<BR/><BR/>På något sätt har ju pengar blivit en symbol för förtryck.<BR/><BR/>Tja - det är verkligen en utmärkt fråga - vad ska vi göra?OAFhttps://www.blogger.com/profile/05147887803174793201noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-15793551.post-40978415141278716592009-02-24T14:10:00.000+01:002009-02-24T14:10:00.000+01:00Tack Ola för Alexanderhuggen!Glappet mellan lydnad...Tack Ola för Alexanderhuggen!<BR/><BR/>Glappet mellan lydnadskulturen och förståelsekulturen är en mycket djup ravin ofta en livslång mental vandring i den öken som kungar, präster och akademiker förvaltar med hjälp av Jante, Luther och Ågren, lokalt någonstans på den inre gemensamma marknaden.<BR/><BR/>Vem representerar MARKNADEN i Hyperdialogens förståelsekultur?Anonymousnoreply@blogger.com